حرف هاي نازنين

سن جواني چند سال است؟

طبق نظرسنجي ها بين افراد مختلف در فرهنگ ها و نقاط مختلف دنيا، مردم پايان جواني و شروع دوران پيري رو ارقام مختلفي مي دونن. خيلي از مردم سنين بين 21 تا 35 و ميانگين نظر مردم در اجتماعي ديگه جواني رو بين 20تا45 مي دونه، از سمت ديگه هم شروع پيري رو خيلي از افراد 58 و برخي ديگه 64 سال مي دونن.

در يك نگاه و آمار كلي خانم هاي سن جواني رو 2 سال بيشتر و سن پيري رو هم 23 سال ديرتر به نسبت آقايان مي دونن.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۰:۱۷ توسط:نازنين خانم موضوع:

چطور پوست جواني داشته باشيم؟

مواد غذايي كه اگه در برنامه غذايي شما جاي بگيرن مي تونن عمر پوست شما رو هميشه جوان نگه دارن، كدامند؟
  • سير و پياز
  • چاي سبز
  • سيب و به
  • شكلات تلخ
  • تمام سبزيجات و ميوه ها
  • و…

راه حل هاي ديگه جز تغذيه چيست؟

يكي از مهم ترين عواملي كه به موندگاري پوست در دوره جواني كمك مي كنه، داشتن تحركه، هر چه شما بيشتر ورزش رو در برنامه روزانتون داشته باشيد، مي تونيد انتظار پوستي شاداب رو هم در زندگي داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۹:۲۷ توسط:نازنين خانم موضوع:

علت سفيدي مو در جواني

علل سفيدي مو در جواني چيست؟

سفيدي مو در جواني بيش از يك دليل داره و دانشمندان مجموعه اي از دلايل رو در اين زمينه مطرح مي نمايند، اما اصلي ترين عامل برمي گرده به ريشه ژنتيك و وراثت در هر فرد كه ديگر دلايل سبب تسريع اين روند مي شوند، از جمله:

  • فشارهاي روحي و استرس زا
  • كمبود روي، مس، آهن، تيتانيوم، تنگستن و منگنز در رژيم غذايي
  • كمبود ويتامين گروه B بويژه اسيد پانتوتنيك و B12 كه به سفيد شدن موها سرعت مي بخشه
  • كم خوني و افزايش تعداد گلبول هاي سفيد خون و اختلال عملكرد تيروئيد و سيستم ايمني بدن
  • سيگار كشيدن تمامي فوليكول هاي مو را تحت تاثير قرار مي ده و سبب سفيد شدن موها مي شه

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۱:۰۳ توسط:نازنين خانم موضوع:

چرا چاقي باعث ديابت ميشود؟

در بين عوامل ايجا دكننده ديابت، چاقي يا اضافه وزن بيشتر از بقيه، خطر ابتلا به ديابت نوع دو رو افزايش ميده.

بيشتر از 90 درصد افرادي كه به ديابت نوع دو مبتلا هستن، مشكل چاقي يا اضافه وزن هم دارن. با اضافه وزن يا چاقي به بدن فشار بيشتري براي استفاده از انسولين وارد ميشه و در نتيجه خطر ديابت افزايش پيدا مي كنه.

به طور كلي ازدياد انسولين باعث افزايش متابوليسم كربوهيدرات ميشه و ميزان ذخاير چربي رو هم زيادتر مي كنه؛ در مقابل وقتي كه كربوهيدرات ها قابل استفاده يا در دسترس نباشن، مثل ديابت، بيماري كبدي و گرسنگي طولاني سرعت آزادسازي اسيدهاي چرب از بافت چربي رو بيشتر مي كنه.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۵:۲۹ توسط:نازنين خانم موضوع:

بيماري چاقي و جراحي هاي درمان كننده آن

عوارضي چون مشكلات قلبي، اختلال عروق اصلي قلب، پرفشاري خون، واريس اندام تحتاني، مشكلات ريوي مثل تنگي نفس در حين فعاليت، وقفه نفس در خواب، عوارض گوارشي مثل ريفلاكس معده، سنگ هاي صفراوي، دردهاي مفاصل زانو، قوزك پا، مهره هاي كمري و آرتروز ناشي از سائيدگي سطح مفصلي، افزايش چربي خون، بيماري ديابت، تخمدان هاي پليكيستيك، نازايي و عقيمي و همچنين اختلالات قاعدگي، سقط جنين و بروز برخي ناهنجاري هاي جنيني، از جمله عوارض قابل توجه چاقي در بانوان است. احتمال بروز آمبولي ريوي در افراد چاق نسبت به افراد لاغر يا نرمال به مراتب بيشتر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۴:۱۴ توسط:نازنين خانم موضوع:

به چه كساني چاق مي گويند؟

اينكه آيا هست يا نه و چقدر اضافه وزن داره مساله خيلي مهمي به شمار مياد. ممكنه فردي با وزن 65 كيلوگرم چاق محسوب شه، ولي اين وزن براي فرد ديگه اي ايده آل باشه؛ در علم تغذيه براي تعيين وضعيت سلامت جسمي يه فرد فاكتورها و روش هاي سنجش زيادي وجود داره.

به صورت نرمال همه افراد در يك محدوده وزني مشخص، سلامت هستن كه اين محدوده به جنسيت، سن و قد اونها هم بستگي داره.

BMI چيست؟

شاخص توده بدني يا Body Mass Index از تقسيم وزن براساس كيلوگرم بر مجذور قد براساس متر به دست مياد. اين عدد بايد بين 18‌‌/‌‌5 تا 24‌‌/‌‌9 باشه تا بگيم وزن فرد طبيعيه. كمتر از 18‌‌/‌‌5 رو لاغري خطاب مي كنيم و بين 25 تا 29‌‌/‌‌9 افزايش وزن و از 30 به بالا رو بايد چاق دونست.

اگه عدد اين شاخص هم در فردي بيشتر از 40 باشه، وي مبتلا به چاقي مفرطه.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۲:۳۵ توسط:نازنين خانم موضوع:

درمان چاقي چيست؟

راه هاي معقولانه برايwink

  • از مواد غذايي فيبردار مثل سبزيجات مختلف، ميوه ها، نان هاي سبوس دار، حبوبات و غلات بيشتر مصرف كنيد.
  • مصرف غذاهاي پرانرژي نشاسته دار مثل انواع ماكاراني، سيب‌زميني، برنج و نان سفيد رو به حداقل برسونيد.
  • مصرف چيپس، پيراشكي، سمبوسه، سوسيس و كالباس رو بايد به كلي حذف كنيد.
  • وعده هاي غذايي تون رو افزايش بدين و از حجم اون كم كنيد.
  • حداقل هفته اي سه مرتبه و هر روز و هر بار به مدت نيم ساعت تمرينات ورزشي با شدت متوسط مثل پياده روي تند داشته باشيد.
  • غذاهاتون رو بيشتر به صورت آب پز، بخارپز يا كباب شده درست كنيد.
  • همراه غذا ليموي تازه نوش جان كنيد.
  • به جاي آسانسور از پله استفاده كنيد.
  • سعي كنيد از چاي سبز به عنوان نوشيدني بهره ببريد.
  • سالاد رو به عنوان وعده شام با روغن زيتون ميل كنيد.
  • نوشيدني هاي الكلي رو كاملا فراموش كنيد.
  • هفته اي يك بار به استخر رفته و سعي كنيد كه حداقل يك ساعت شنا كنيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۱:۳۹ توسط:نازنين خانم موضوع:

چگونه پاهاي چاقي داشته باشيم؟

اگه قصد داريد داشته باشيد، بايد از تمرينات شدتي براي رشد عضلات پاها استفاده كنيد، بلند كردن وزنه با فرم صحيح  10 يا 15 مرتبه با شدت بالا مي تونه شما رو به هدفتون برسونه.

تمرينات اسكات بهترين تمرينات براي عضله سازي در پاها بوده و باعث چاقي پاها ميشه.

تمريناتي مثل چمباتمه زدن و بالا بردن وزنه مي تونن در اين زمينه موثر باشن.

براي انجام اين تمرين كافيه بايستيد و پاهاتون رو به اندازه عرض شانه باز كنيد، دست هاتون رو در مقابلتون قرار بدين و خم بشيد و چمباتمه بزنيد و پس از موازي شدن ران ها با زمين كمي مكث كرده و مجددا به حالت قبل بارگرديد.

اين حركت رو 15 الي 30 مرتبه در روز انجام بديد.


برچسب: چاقي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۷:۲۶ توسط:نازنين خانم موضوع: